ما را دنبال کنید:

مقاله دلایل مهارت های نرم برای حضور در شغل

3 دلیلی که چرا مهارتهای نرم برای حضور در شغل خود مهمترین عامل هستند؟

مهارت های نرم - مانند مهارتهای همکاری، سازگاری و امکان برقراری ارتباط - به ویژگی های شخصی اشاره دارد که به فرد امکان می دهد تا به طور موثر و هماهنگ با افراد دیگر ارتباط برقرار کند. هوش هیجانی در آنها ریشه دارد، رهبران کسب و کار از آنها سوگند یاد می کنند، و آنها همچنان در تقاضای زیاد هستند. سال گذشته، LinkedIn گزارش سالانه Global Talent Trends خود را منتشر کرد که به بررسی چهار گرایش بزرگ آینده محل کار می پردازد. در صدور این لیست چه مهارتی قرار دارد؟ بله مهارت های نرم دیده می شود.

این یافته یک حقیقت اساسی را تأکید می کند: اساساً تجارت در مورد روابط است. مهم نیست که عملکرد یا عنوان شغلی برای موفقیت شما باشد، باید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید و در حال حاضر، جهان می تواند از همدلی بیشتری استفاده کند. در اینجا سه دلیل وجود این همدلی هنوز هم مهمترین مهارت نرم برای حرفه شما ذکر شده است:

 

  • چشم انداز شما را تغییر می دهد.

چشم انداز شما لنزهایی است که توسط خود، شغل و دنیای خود مشاهده می کنید. این روی داستانی که به خود می گویید و داستانی که به دیگران می گویید تأثیر می گذارد. وقتی همدلی و مهارتهای نرم را تمرین می کنید، به طور طبیعی تغییر می کنید تا به آگاهی خود نسبت به دیگران، موقعیت ها و خودتان جامه عمل بپوشانید. اما خودآگاهی فقط به این معنا نیست که بدانید چگونه در جهان حرکت می کنید. این در مورد دانستن چگونگی تأثیر انرژی شما بر دیگران است. این دیدگاه به شما این امکان را می دهد تا درک کنید که همه چیز به هم متصل است - تعامل شما با افراد دیگر، چگونگی درک شما، نگرش شما و پاسخ های شما به آنها در لحظه - و همه از طریق خودآگاهی بهتر می توانند تقویت شوند.

بدون همدلی، تمایل دارید که روی خودتان تمرکز کنید. خیلی اوقات، فرض می کنیم که همه به همان روشی که انجام می دهیم فکر می کنند، رفتار می کنند و ارتباط برقرار می کنند. از همه بدتر این است که ما به جای اینکه روی مخاطبان مورد نظر خود تمرکز کنیم، روی تمرکز فروش و ارتباطات درباره خود اشتباه می کنیم. تغییر دیدگاه خود از طریق همدلی به شما کمک می کند تا درک کنید که مربوط به شما نیست، و از ایجاد سناریوی "ما در مقابل آنها" خودداری می کنید.

 

  • درک را تسهیل می کند.

وقتی با همدلی رهبری می کنید، دیگران را در اولویت قرار می دهید و چیزهایی را از دیدگاه آنها می بینید. شما سوالات معناداری می پرسید و سپس به طور جدی به درک گوش می دهید، نه به پاسخ دادن، که به دیگران کمک می کند احساس ارزشمندبودن و شنیده شدن به آنها دست دهد و باعث تقویت احساس اعتماد به نفس و احترام می شود. هنگامی که مشتریان، همکاران و شرکای خود را بهتر بشناسید، می توانید از این بینشها به روشهایی برای بهتر خدمت کردن و ارتباط با آنها استفاده کنید.

تمرین همدلی همچنین شما را به فروتنی فکری نزدیک می کند، به عنوان تمایل به تشخیص اینکه ممکن است اشتباه باشد فکر می کنید. هنگامی که تواضع فکری دارید، اطمینان دارید که از اشتباه بودن لذت می برید. شما اشتباه بودن را نه به عنوان یک شکست بلکه به عنوان یک موفقیت می دانید: شما فقط چیز جدیدی یاد گرفته اید و هنگامی که رهبران از این رفتار الگو می گیرند، آنها یک فرهنگ بازتر و مشارکتی تر ایجاد می کنند که در آن جا دیگران تشویق می شوند تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند  و خوشحال شوند.

با قرار دادن دیگران در اولویت، می توانید ارتباط خود را بهبود ببخشید و اعتماد ایجاد کنید، روابط را عمیق تر کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

 

  • باعث مهربانی و سپاسگزاری می شود.

تمرین همدلی، دو چیز را گسترش می دهد که مانند آتش سوزی گسترش می یابد: مهربانی و قدردانی.

اکنون بیش از هر زمان دیگر جهان به طور فزاینده تفرقه افکنانه به نظر می رسد. ما به شدت به الگوهای نقش مثبت نیاز داریم که می دانند چگونه با مهربانی و احترام به پیش روند. کسانی که می دانند اختلافات ما باعث می شود ما قوی تر و ضعیف تر نشویم، از همدلی برای یافتن راه هایی برای جشن مشترکات خود استفاده می کنند. به عنوان یک رهبر مشاغل ، شما می توانید فرصتی برای ابزار همدلی خود ایجاد کنید که این کار را می توانید از طریق پست های رسانه های اجتماعی ، بیانیه ارزشهای شرکت خود، در تابلو اعلانات محل کار و نحوه بیان داستان خود ابراز کنید. وقتی از مهربانی برای به اشتراک گذاشتن اعتقادات، ایده ها و بینش های اصلی خود استفاده می کنید ، مردم را متحد می کنید و الهام می دهید و به آنها کمک می کنید تا آنها را به سمت مثبت تغییر دهید و آنها را به سمت خود متمرکز نگه دارید.

به همین ترتیب ، تحقیقات نشان می دهد که برای بهره مندی حداکثری ، باید به طور مرتب تمرین قدردانی را در زندگی خود بگنجانیم. علم به ما می گوید بین همدلی و سپاسگذاری ارتباط وجود دارد که منجر به بسیاری از مزایای دیگر می شود: حس بیشتر بهزیستی؛ خواب بهتر ، خوش بینی و سلامت جسمی؛ کاهش پرخاشگری و اعتماد به نفس و مقاومت را افزایش داده است.

حتی بهتر؟ تمرین قدردانی تأثیر مثبتی در افراد اطراف ما دارد. دکتر دیوید همیلتون ، نویسنده "چرا مهربانی برای شما خوب است" می گوید: وقتی در دنیای جمعی خود از آگاهی دیگران و همه خوبی ها استفاده می کنیم، "ما مردم و موقعیتهای زندگی خود را می شناسیم و از آنها تشکر می کنیم." انجام این کار روابط و ارتباط ما با دیگران را بهبود می بخشد و به آنها کمک می کند احساس ارتباط و قدردانی کنند. و سپس آن گیرندگان اولیه قدردانی ما قدردانی خود را از موج دیگری از مردم ابراز و الگوبرداری می کنند. این یک چرخه با فضیلت است و ارزش تکرار آن را با همکاران، شرکا و مشتریان خود دارید.

 

با انجام همدلی، شما نه تنها حرفه خود را بهبود خواهید بخشید، بلکه زندگی و زندگی دیگران را نیز تقویت خواهید کرد.

 

منبع: www.forbes.com