ما را دنبال کنید:
image

بازی کنید و برنامه نویسی یاد بگیرید: هم بازی، هم یادگیری برنامه نویسی

با بازیهای هیجان انگیز، برنامه نویسی یاد بگیرید. زبانهای برنامه نویسی مانند پایتون، جاوا، سی شارپ، برنامه نویسی تحت وب، php، React، جاوااسکریپت و ... در عین اینکه بسیار درآمدزا خواهند بود یادگیری آنها نیز نیاز به صرف زمان بیشتری است. البته نباید فراموش کنیم که یادگیری زبانهای برنامه نویسی با چالش هایی روبرو  است که اگر با یک فضای جذاب و مهیج عجین شود می تواند این چالش ها را به شیرینی خاصی تبدیل کند. بنابراین یکی از راه کارهای یادگیری زبانهای برنامه نویسی استفاده از فضاهای بازی و سرگرمی است که همزمان با بازی، یادگیری هم همراه آن شود. وب‌سایت‌هایی وجود دارند که میتوانید با بازی و‌سرگرمی کد نویسی را فرا بگیرید. این بازی‌ها، با غافل‌گیری و سرگرمی، شما را برای یادگیری بیشتر ترغیب می‌کنند.


در این مقاله سعی داریم تا شما را با چند سایت از این دست آشنا کنیم.

البته در نظر داشته باشیم که دوره های کاربردی و حرفه ای برنامه نویسی در لایتک به شما در تسریع و یادگیری هر چه بهتر این مهارتهای برنامه نویسی می تواند کمک کند که پیشنهاد می کنیم برای شرکت در این دوره ها، حتما با واحد آموزش لایتک تماس بگیرید و مشاوره لازم را دریافت کنید.

Code combat

اگر تصمیم خود را برای یادگیری جاوا اسکریپت گرفته‌اید و تا به حال تجربه‌ی برنامه‌نویسی ندارید، سری به کد کامبت بزنید و کنترل یک جادوگر و نیروهایش را به دست بگیرید .

فضای یادگیری شگفت‌انگیز این بازی، از شوالیه‌های جنگ‌جو، شعبده‌بازها و هیولاهای ترسناک برای آموزش استفاده می‌کند.

چشم انداز codeCombat در وب سایت آن اینگونه نوشته شده است:

"برنامه نویسی جادو است. این توانایی خلق چیزهایی از تخیل ناب است. ما CodeCombat را شروع کردیم تا با استفاده از کدهای تایپ شده به زبان آموزان احساس قدرت جادویی را در نوک انگشتان خود ایجاد کنیم.

همانطور که به نظر می رسد، این به آنها امکان می دهد سریعتر نیز یاد بگیرند. خیلی سریعتر مثل این است که به جای خواندن کتابچه راهنما، مکالمه داشته باشید. ما می خواهیم این  گفتگو را به هر مدرسه و هر دانش آموزی بیاوریم، زیرا همه باید این فرصت را داشته باشند که جادوی برنامه نویسی را بیاموزند."


codemonkey
این سایت برای شما امکان یادگیری پایتون را فراهم کرده است. با کد مانکی شما برنامه نویسی واقعی را درک می کنید و باتوجه به سرگرم کننده بودن این سایت شما احساس خستگی نمی کنید.

CodeMonkey یک پلتفرم آنلاین برنده جایزه است که به کودکان زبان های برنامه نویسی واقعی مانند CoffeeScript و Python را آموزش می دهد. کودکان و نوجوانان کدنویسی مبتنی بر بلاک و متن را از طریق یک محیط جذاب بازی مانند یاد می گیرند.

میلیون‌ها دانش‌آموز CodeMonkey اکنون در مورد کدنویسی هیجان‌زده هستند! CodeMonkey برای آموزش نیازی به تجربه کدنویسی قبلی ندارد و برای مدارس، باشگاه ها و استفاده خانگی طراحی شده است.

آیا می خواهید از هم اکنون کدنویسی را شروع کنید؟ بچه‌های 5 تا 14 ساله می‌توانند در حین بازی، کدگذاری بلوک، کدگذاری متن، CoffeeScript و Python را یاد بگیرند! بچه های 5 ساله می توانند برنامه نویسی را برای حل پازل های داربستی شروع کنند و بازی های خود را بسازند.

 

CodinGame
این سایت از 25 زبان دنیا پشتیبانی می کند و همه ی نیاز شما را از آموزش با ایجاد چالش ها، رقابت در مسابقه و بازی های خود بر طرف می کند.

از جمله زبان های که در این وب سایت آموزش می بینید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
JavaScript ، PHP و Ruby

در CodinGame، هدف این است که به برنامه نویسان اجازه دهد با حل چالش برانگیزترین مشکلات جهان، یادگیری مفاهیم جدید و الهام گرفتن از بهترین توسعه دهندگان، مهارت های کدنویسی خود را بهبود بخشند.


Code Wars

بعد از این که تجربه‌ی بیشتری کسب کردید، سراغ کدوارس بروید که با هنرهای رزمی و  سامورایی بازی بسیار جذابی را تجربه میکنید.

این بازی ساده نیست اما تعدد زبان‌های برنامه‌نویسی و ظاهر کمتر بچه‌گانه، شما را حتما جذب می‌کند.

Codewars یک تلاش جمعی توسط کاربران آن است. آنها خالق هستند - کاتا را برای آموزش تکنیک های مختلف می نویسند، کاتا را با راه حل هایی که دیگران را روشن می کند حل می کنند و با بازخورد سازنده نظر می دهند.

 


شروع کنید

….
در کنار این بازی ها، کلاس های برنامه نویسی لایتک را میتوانید شرکت کنید تا در کنار دیگر دوستانتان در مسیر یادگیری برنامه نویسی تنها نباشید و از اساتید خبره نیز بهره مند شوید.


شماره تماس لایتک: 02166086019

‌‎ وب سایت:http://www.laitec.ir/

‌‎آدرس کلاس های لایتک: ‌‎برج فناوری شریف، ضلع شمال دانشگاه صنعتی شریف


-------------------------------------------------
‌‎#جاوا

#پایتون_مقدماتی
#اندروید
#دیتا
#سرور
#آنالیز_داده
#آموزش_برنامه_نویسی
#پایتون
‌‎#طراحی_سایت
#سایت
#طراحی_وب
#برنامه_نویسی
‌‎#هوش_مصنوعی
‌‎
#لایتک
‌‎#کوبرنتیز
# بازی
#گیم
#رایگان
#لایتک
#لایتک_شریف