ما را دنبال کنید:
image

راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بک اند مدرن

در این مقاله می خواهیم همه اطلاعات لازم درخصوص نحوه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بک اند را بررسی کنیم. همه مواردی که اگر می خواهیم در این مسیر گام برداریم به صورت قدم به قدم بتوانیم بهترین راه را انتخاب کنیم و با چشمان باز در این مسیر قدم برداریم.

مطالبی که در این مقاله بررسی می کنیم عبارتند از:

  • Backend Development چیست؟

  • چگونه یک توسعه دهنده Backend شویم؟

  • چقدر طول می کشد تا یک توسعه دهنده Backend شوید؟

  • حقوق توسعه دهندگان Backend چقدر است؟

  • آیا باید همه موارد ذکر شده در نقشه راه را یاد بگیرم؟

  • دوره های بک اند لایتک را از دست ندهید

  • Backend Development چیست؟

Backend Development چیست؟

توسعه وب Backend بخشی از توسعه وب است که با سمت سرور یک برنامه وب سروکار دارد. این شامل ایجاد و مدیریت منطق سمت سرور، اتصال برنامه به یک پایگاه داده، ایجاد API های سمت سرور، رسیدگی به احراز هویت و مجوز کاربر، و پردازش و پاسخ به درخواست های کاربر است. اغلب شامل استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند پایتون، جاوا، روبی، پی اچ پی، جاوا اسکریپت (Node.js) و زبان های دات نت می شود.

یک توسعه دهنده BackEnd مسئول توسعه مولفه های سمت سرور یک برنامه وب است، یعنی کار با پایگاه های داده، رسیدگی به درخواست ها، ایجاد API های سمت سرور که می توانند توسط توسعه دهندگان فرانت اند برای بازیابی و دستکاری داده ها مصرف شوند و از مقیاس پذیری سیستم ها اطمینان حاصل کنند. اطمینان از اینکه BackEnd می تواند حجم بالایی از ترافیک را مدیریت کند و عملکرد خوبی دارد، خدمات خارجی مانند دروازه های پرداخت، صف های پیام، خدمات ابری و غیره را یکپارچه می کند.

چگونه یک توسعه دهنده Backend شویم؟

اگر شما یک مبتدی کامل هستید که به تازگی شروع کرده اید، می توانید با یادگیری یک زبان برنامه نویسی BavkEnd مانند Python، Ruby، Java، Go و غیره شروع کنید. هنگامی که درک اولیه تا متوسط از زبان را به دست آوردید، با مدیر بسته آشنا شوید. برای آن زبان و نحوه نصب و استفاده از بسته های خارجی در برنامه های خود را بیاموزید. اصول اولیه برخی از پایگاه داده های رابطه ای را بیاموزید. PostgreSQL و یاد بگیرید که چگونه عملیات ساده CRUD را اجرا کنید. به صورت اختیاری، می توانید یک چارچوب وب برای زبان انتخابی خود نیز انتخاب کنید و یاد بگیرید. یاد بگیرید که چگونه یک API ساده RESTful بسازید و Authentication/Authorization ساده را در آن پیاده سازی کنید. در حالی که در حال یادگیری همه موارد ذکر شده در بالا هستید، فراموش نکنید که درباره Git و GitHub نیز بیاموزید.

پس از پیروی از تمام دستورالعمل‌های بالا، می‌توانید برای مشاغل توسعه‌دهنده سطح ابتدایی اقدام کنید. همچنین، به نقشه راه توسعه دهندگان BackEnd بالا نگاه کنید تا ایده ای در مورد چشم انداز پیدا کنید و ببینید چه چیز دیگری را از دست داده اید. داشتن مدرک در علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط همیشه ضروری نیست، اما شبکه سازی، ساختن یک نمونه کار و جستجوی فعال کارآموزی، موقعیت های توسعه دهنده جوان یا مشاوره می تواند به شروع و پیشرفت شغلی به عنوان یک توسعه دهنده BackEnd کمک کند.

توجه: به یاد داشته باشید که در زمانی که در حال یادگیری برای تقویت درک خود از مفاهیم هستید، پروژه های زیادی بسازید. همچنین، داشتن نگرش یادگیری مداوم برای بهبود مهارت‌های خود و آمادگی برای پیشرفت سریع فناوری در صنعت بسیار مهم است.

چقدر طول می کشد تا یک توسعه دهنده Backend شوید؟

مدت زمان لازم برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده BackEnd می تواند بسته به عوامل مختلفی مانند سرعت یادگیری، تجربه قبلی و مدت زمانی که می توانید برای یادگیری اختصاص دهید، متفاوت باشد.

اگر پیشینه ای در علوم کامپیوتر یا یک زمینه مرتبط دارید و تجربه برنامه نویسی دارید، ممکن است بتوانید نسبتاً سریع و به طور بالقوه ظرف چند ماه به یک توسعه دهنده BackEnd تبدیل شوید. با این حال، اگر با تجربه یا تحصیلات قبلی در علوم کامپیوتر کم یا بدون پیشینه شروع می‌کنید، ممکن است توسعه مهارت‌های لازم و کسب تجربه لازم برای توسعه‌دهنده پشتیبان ماهر بیشتر طول بکشد. ممکن است از 6 ماه تا 2 سال حتی طول بکشد.

حقوق توسعه دهندگان Backend چقدر است؟

حقوق توسعه دهندگان Backend بسته به عواملی مانند مکان، تجربه و اندازه شرکت می تواند متفاوت باشد. طبق داده های Glassdoor، میانگین حقوق پایه برای یک توسعه دهنده Backend در ایالات متحده حدود 92000 دلار در سال است. با این حال، این تعداد بسته به موقعیت مکانی می تواند بسیار متفاوت باشد، به طوری که شهرهای پردرآمد مانند سانفرانسیسکو، سیاتل و نیویورک دارای حقوق متوسط 120000 تا 135000 دلار در سال هستند.

مهم است که در نظر داشته باشید که اینها فقط میانگین هستند و حقوق می تواند بسته به عواملی مانند سطح تجربه، مهارت های خاص و شرکتی که در آن کار می کنید بسیار متفاوت باشد. با تجربه بیشتر و مهارت های خاص مرتبط با شغلی که برای آن درخواست می کنید، می توانید انتظار کسب درآمد بیشتری داشته باشید.

برای به دست آوردن درک کلی از بازار فعلی در موقعیت مکانی و سطح تجربه خود، ارزش دارد به طیف وسیعی از منابع، از جمله بررسی حقوق و دستمزد، و تابلوهای شغلی نگاه کنید. همچنین سعی کنید با سایر متخصصان در این زمینه ارتباط برقرار کنید و از تجربه و محدوده حقوق آنها مطلع شوید.

آیا باید همه موارد ذکر شده در نقشه راه را یاد بگیرم؟

این نقشه راه شامل همه چیزهایی است که ممکن است هنگام کار به عنوان یک توسعه دهنده Backend با آن مواجه شوید. ممکن است برای ورود به این صنعت به همه موارد ذکر شده در این نقشه راه نیاز نداشته باشید. هر شغل متفاوت است و بیشتر مشاغل به زیر مجموعه ای از موارد در نقشه راه نیاز دارند. با این حال، دانستن چیزهایی که نمی‌دانید به اندازه دانستن چیزها مهم است، بنابراین می‌توانید از این نقشه راه برای دریافت ایده‌ای درباره چیزهایی که از دست داده‌اید نیز استفاده کنید.

دوره های بک اند لایتک را از دست ندهید:

در لایتک با سالها تجربه برگزاری دوره های حرفه ای، انواع دوره های توسعه بک اند با سطوح مختلف و زبانهای برنامه نویسی مختلف را می توانید یاد بگیرید. از دوره های پایتون، جاوا، دات نت گرفته تا دوره های پی اچ پی و ...

در این دوره ها با انجام پروژه های کاربردی و عملی در یک فضای کار تیمی و گروهی قدم به قدم رشد می کنید و به سمت تبدیل شدن به یک متخصص بک اند حرکت خواهید کرد.

#بک_اند

#توسعه_بک_اند

#توسعه_دهنده_بک_اند

#بک_اند_لایتک

#مسیر_آموزشی_بک_اند

#backend

#backenddeveloper