ما را دنبال کنید:
image

راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند مدرن

در این مقاله می خواهیم همه اطلاعات لازم درخصوص نحوه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فرانت اند را بررسی کنیم. همه مواردی که اگر می خواهیم در این مسیر گام برداریم به صورت قدم به قدم بتوانیم بهترین راه را انتخاب کنیم و با جشمان باز در این مسیر قدم برداریم.

مطالبی که در این مقاله بررسی می کنیم عبارتند از:

  • Frontend Development چیست؟
  • مسیر یادگیری توسعه دهنده فرانت اند:
  • عناوین شغلی یک توسعه دهنده Frontend چیست؟
  • چگونه یک توسعه دهنده Frontend شویم؟
  • چقدر طول می کشد تا یک توسعه دهنده Frontend شوید؟
  • حقوق توسعه دهندگان Frontend چقدر است؟
  • آیا باید همه چیزهایی که در نقشه راه Frontend ذکر شده است را یاد بگیرم؟
  • دوره طراحی و توسعه وب فرانت اند لایتک را از دست ندهید:

 

 

Frontend Development چیست؟

 

توسعه Front-end توسعه عناصر بصری و تعاملی یک وب سایت است که کاربران به طور مستقیم با آن در تعامل هستند. این ترکیبی از HTML، CSS و جاوا اسکریپت است، که در آن HTML ساختار، CSS استایل و طرح‌بندی، و جاوا اسکریپت رفتار پویا و تعامل را ارائه می‌دهد.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، مسئولیت ایجاد رابط کاربری یک وب‌سایت، برای اطمینان از ظاهر خوب و استفاده آسان آن، با تمرکز زیاد بر اصول طراحی و تجربه کاربر، بر عهده شماست. شما از نزدیک با طراحان، توسعه دهندگان پشتیبان و مدیران پروژه کار خواهید کرد تا مطمئن شوید محصول نهایی نیازهای مشتری را برآورده می کند و بهترین تجربه ممکن را برای کاربران نهایی فراهم می کند.

مسیر یادگیری توسعه دهنده فرانت اند:

عناوین شغلی یک توسعه دهنده Frontend چیست؟

توسعه دهندگان فرانت اند به عنوان مهندسان فرانت اند، توسعه دهندگان وب فرانت اند ، توسعه دهندگان جاوا اسکریپت، توسعه دهندگان HTML/CSS، طراحان وب فرانت اند و معماران وب فرانت اند نیز شناخته می شوند.

هر یک از این نقش‌ها عمدتاً مهارت‌های توسعه front-end یکسانی را در بر می‌گیرند، اما به سطوح مختلف تخصص در مهارت‌های توسعه front-end مختلف نیاز دارند. بهتر است به شرح شغل نگاهی بیندازید تا در مورد شرایط شغلی ایده بگیرید.

چگونه یک توسعه دهنده Frontend شویم؟

با یادگیری HTML و CSS شروع کنید. منتظر نمانید تا به طور کامل بر اینها مسلط شوید و در اسرع وقت شروع به ساخت پروژه های ساده کنید. برای شروع، می‌توانید با استفاده از HTML و CSS، نمای وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را بازسازی کنید. تا جایی که ممکن است بسیاری از این پروژه ها را انجام دهید تا به یادگیری ادامه دهید. هنگامی که تا حدودی با HTML و CSS راحت شدید، شروع به یادگیری برخی از جاوا اسکریپت اولیه (دستکاری DOM، برقراری ارتباط های AJAX و غیره) کنید و یاد بگیرید که چگونه به وب سایت های خود تعامل اضافه کنید. در حالی که در آن هستید، برخی از اصول Git و GitHub را یاد بگیرید. در این مرحله شما باید بتوانید یک شغل توسعه سطح مقدماتی داشته باشید. به مرور مجدد این نقشه راه ادامه دهید و سعی کنید شکاف های دانش خود را پر کنید.

چقدر طول می کشد تا یک توسعه دهنده Frontend شوید؟

مدت زمانی که برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند طول می‌کشد می‌تواند بسته به عوامل مختلفی مانند سرعت یادگیری، تجربه قبلی و مدت زمانی که می‌توانید برای یادگیری اختصاص دهید، متفاوت باشد.

با این حال، برای ارائه یک ایده تقریبی، اگر کاملاً مبتدی هستید، ممکن است بین 3 تا 6 ماه طول بکشد تا به عنوان یک توسعه‌دهنده سطح ابتدایی کار پیدا کنید. اگر قبلاً با برخی از فناوری های فرانت اند آشنا هستید، ممکن است بین 1 تا 3 ماه زمان شما را ببرد. آنچه مهم است این است که در حین یادگیری تا آنجا که می توانید تمرین کنید، یعنی با ساخت پروژه های زیادی که می توانید در مسیر پیشرفت حرکت کنید. شما همچنین باید در انجمن های آنلاین شرکت کنید و برای تسریع روند یادگیری خود از توسعه دهندگان با تجربه تر بازخورد بخواهید.

حقوق توسعه دهندگان Frontend چقدر است؟

حقوق توسعه دهندگان فرانت اند بسته به عواملی مانند مکان، تجربه و اندازه شرکت می تواند متفاوت باشد. طبق داده های Glassdoor، میانگین حقوق پایه برای یک توسعه دهنده frontend در ایالات متحده حدود 80000 دلار در سال است. با این حال، این تعداد بسته به موقعیت مکانی می تواند بسیار متفاوت باشد، به طوری که شهرهای پردرآمد مانند سانفرانسیسکو، سیاتل و نیویورک دارای حقوق متوسط 110000 تا 130000 دلار هستند.

 

مهم است که در نظر داشته باشید که اینها فقط میانگین هستند و حقوق می تواند بسته به عواملی مانند سطح تجربه، مهارت های خاص و شرکتی که در آن کار می کنید بسیار متفاوت باشد. با تجربه بیشتر و مهارت های خاص می توانید انتظار کسب درآمد بیشتری داشته باشید.

برای به دست آوردن درک کلی از بازار فعلی در موقعیت مکانی و سطح تجربه خود، ارزش دارد به طیف وسیعی از منابع، از جمله بررسی حقوق و دستمزد، و فرصت های شغلی نگاه کنید. همچنین سعی کنید با سایر متخصصان در این زمینه ارتباط برقرار کنید و از تجربه و محدوده حقوق آنها مطلع شوید.

آیا باید همه چیزهایی که در نقشه راه Frontend ذکر شده است را یاد بگیرم؟

این نقشه راه شامل همه چیزهایی است که ممکن است در حین کار به عنوان یک توسعه دهنده Frontend با آن مواجه شوید. ممکن است برای ورود به این صنعت به همه موارد ذکر شده در این نقشه راه نیاز نداشته باشید. هر شغل متفاوت است و بیشتر مشاغل به زیر مجموعه ای از موارد در نقشه راه نیاز دارند. با این حال، دانستن چیزهایی که نمی‌دانید به اندازه دانستن چیزها مهم است، بنابراین می‌توانید از این نقشه راه برای دریافت ایده از چیزهایی که از دست داده‌اید نیز استفاده کنید.

اگر مبتدی هستید که تازه شروع کرده اید، با نگاه کردن به این نقشه راه، احساس ناراحتی نکنید. به پاسخ پرسش‌های متداول «چگونه توسعه‌دهنده فرانت‌ند شویم؟» نگاه کنید.

 

دوره طراحی و توسعه وب فرانت اند لایتک را از دست ندهید:

یکی از دوره های جذاب در لایتک که تقریبا تمامی سرفصلها و مطالب مهم برای حضور در بازار کار ایران را پوشش می دهد دوره طراحی و توسعه وب مقدماتی فرانت اند است. در این دوره با انجام پروژه های کاربردی و عملی در یک فضای کار تیمی و گروهی قدم به قدم رشد می کنید و به سمت تبدیل شدن به یک متخصص فرانت اند حرکت خواهید کرد.

#فرانت_اند

#طراحی_و_توصعه_وب

#طراحی_وب

#وب

#وب_لایتک

#مسیر_آموزشی_فرانت_اند

#مسیر_یادگیری_فرانت_اند

#Frontend

#frontend_developer