ما را دنبال کنید:
image

پرش به عمق مدیریت محصول تا کارآفرینی

آنچه یاد خواهید گرفت

روز اول – پایه از محصول تا کارآفرین

  • تعاریف و مفاهیم
  • ‌خلق ارزش
  • ‌ ماموریت+چشم‌انداز+ ارزش‌ها
  • مدیریت،‌محصول،‌انواع محصول
  • کسب و کار،‌طراحی مدل کسب و کار
  • فرایند توسعه محصول،‌رودمپ محصول، نقشه سفر مشتر
  • مدیریت چرخه حیاط محصول،‌مراحل چرخه و مدیریت محصول در هر مرحله
  • معروف ترین مدیران محصول و کارآفرینان در ایران و جهان،‌ ابزار و نگاه کلان به نیازمندی‌ها در مسیر پیش رو

روز دوم: بیزنس/بازاریابی

  • کاربران هدف
  • ‌بازار هدف
  • استراتژی محصول
  • تحلیل بازار
  • ‌تحقیق بازار
  • ‌تحلیل رقبا
  • شناسایی نیازهای مشتریان براساس پرسونا، کاربران عادی چطور مشتری می‌شوند؟
  • انواع ماتریس های لازم در حوزه کسب و کار +‌SWOT

روز سوم: طراحی محصول

  • تفکر طراحی
  • اصول کلیدی:‌طراحی انسان محور،‌همدلی،‌تکرار
  • ایده‌پردازی و طراحی اولیه محصول،‌ کسب و کار مورد علاقتان را تصور کنید و کاغذ و قلم برداید،‌ با هم روی کاغذ بکشیم.
  • شناسایی نیازهای کاربر و نقاط دردناک
  • مذاکره با ذینفعان،‌مشاهده و نظرسنجی
  • تعریف محصول،‌ ایده‌سازی،‌ نمونه اولیه،‌ آزمایش
  • ترسیم طرح روی فیگما - با متخصص این حوزه (طراح محصول)

روز چهارم: ‌ساختار، بودجه و منابع انسانی

  • نقش و اهمیت منابع انسانی،‌چالش‌های منابع انسانی در استارت‌اپ ها ،‌تناسب ویژگی های شخصیتی با نقش در سازمان
  • تعریف نیاز‌های شغلی،‌فرایند جذب و انتخاب و مدیریت بودجه،
  • ‌طراحی ساختار
  • ایجاد و حفظ فرهنگ سازمانی مثبت
  • مدیریت تعارضات و ارتبطات داخلی
  • کدام ساختار مناسب سازمان یا استارت‌اپ من است؟
  • چطور بدون داشتن اوتوریتی مدیریت کنیم؟
  • تعامل و پرسش و پاسخ با اعضای مختلف تیم:
  • مدیرفنی،‌ مهندس دواپس،‌توسعه دهنده،مالک محصول

روز پنجم: استراتژی مدیریت تیم، ‌اجایل

  • Niko Niko
  • مانیفست چابک و اصول
  • انواع متدولوژی‌های رایج
  • مقایسه روش‌های چابک در مقابل روش‌های سنتی
  • محدود کردن کار در حال انجام،‌نمونه موردی استفاده از اجایل و لوکال سازی در یک شرکت فناوری
  • بازی تیمی
  • نقش‌ها و جشن‌ها
  • ‌تکنیک‌های الویت بندی
  • پالایش بدهی‌های فنی
  • تجسم کار،‌داستان‌های کاربر و مدیریت بک‌لاگ
  • ایجاد برد متناسب با شرایط محصول و شرایط تیم
  • متریک چابک و گزارش (Velocity, Burndown, Cycle Time)

روز هفتم: آنالیز و تصمیم گیری بر مبنای داده

  • تحلیل داده و تصمیم گیری،‌دلایل اهمیت دانش تحلیل داده در حوزه محصول
  • تجزیه و تحلیل داده‌های کمی و کیفی،‌انواع روش‌های محاسباتی کمی،‌رگرسیون،‌مدل سازی و سری‌های زمانی
  • درک صحیح از دیتابیس‌ها برای استخراج داده،‌مقایسه فایل‌های اکسل و تولید نمودار بر مبنای داده
  • با متخصص این حوزه

استفاده از پایتون برای تحلیل داده،‌اموزش و تمرین

روز هشتم: تمرین کارآفرینی

  • گروه بندی،‌شناسایی فرصت و  انتخاب موضوع، تعریف مدل‌کسب و کار
  • طراحی و اجرای یک طرح کسب و کار نوآورانه برای یک محصول جدید
  • برنامه ریزی اجرایی
  • تعیین استراتژی‌های  ورود به بازار براساس ماتریس‌های استراتژی و بازاریابی
  • برنامه ریزی کمپین ‌های بازاریابی و  تبلیغاتی،‌جذب کاربر/مشتری
  • آماده سازی ارایه محصول سرمایه‌گذاران

روز نهم: بهبود و توسعه محصول

  • MVP،‌تاب‌آوری و ریسک
  • چرخه محصول در حال توسعه،‌تکرار تا حصول نتیجه
  • جمع‌آوری داده برای توسعه
  • ‌تشخیص مساله
  • ‌تکنیک‌های حل مساله
  • متریک‌ها و تغییر مسیر محصول،‌چه زمانی Pivot  کنیم؟
  • مدیریت پروژه در مدیریت محصول،‌مذاکره و تعامل با همه بخش‌های سازمان

روز دهم: پرزنت پروژه ها و رفع اشکال

  • ۱۵ دقیقه ارایه گروه اول و دوم ،۱۰ دقیقه پرسش و پاسخ  برای هر گروه به تفکیک، ۱۰ دقیقه پیشنهاد و رفع اشکال
  • ۱۵ دقیقه ارایه گروه سوم و چهارم ،۱۰ دقیقه پرسش و پاسخ  برای هر گروه به تفکیک،‌ ۱۰ دقیقه پیشنهاد و رفع اشکال
  • استراتژی خدمات به مشتری و پایداری درآمد
  • جمع بندی و پرسش و پاسخ

پیش نیاز

دانش و مهارت استفاده از کامپیوتر و اینترنت

مخاطبان دوره

  • مدیران محصول
  •  تیم های نوآوری
  • متخصصان چابک، اسکرام مسترها
  • صاحبان محصولات فن‌آورانه
  • مدیران پروژه و اعضای تیم تکنولوژی

توانایی پس ازگذراندن دوره

دنیای مدرن، با حجیم‌تر شدن داده‌ها و گسترش هوش مصنوعی، ‌هر روز دچار پیچیدگی‌های جدیدی می شود. تعدد پیچیدگی‌ها علاوه بر عمق دانش در حوزه تخصصی،‌نیاز به افق دید صحیح در حوزه‌‌های مرتبط دارد.

این‌روزها در اکوسیستم نوآوری کشور ما دوره‌هایی تحت عنوان مدیریت محصول برگذار می‌شوند که تنها به ابعاد مارکتینگی محصول و آموزش تحلیل داده کاربر می پردازند؛ واقعیت این است که مدیریت محصول با اصول کارآفرینی در‌هم تنیده است و شما نمی توانید مدیرمحصول خوبی باشید یا داشته باشید،‌در حالی که افق نگاه کارآفرینی را ندارید و با اصول تخصص‌های درگیر توسعه آشنا نباشید.

در دوره «54+6h پرش به عمق مدیریت محصول تا کارآفرینی» در ده کارگاه مختلف دور هم جمع می شویم و به عمق مدیریت محصول شیرچه می زنیم و در افقی روشن پای تدریس متخصصین هر حوزه می نشینیم.

  • چرا این دوره؟

چون :

  • اصول و مبانی مدیریت محصول
  • تکنیکهای تحقیق و تحلیل بازار
  • تکنیک های طراحی محصول به صورت عملی روی ابزار
  • ساختار،‌تیم سازی،‌مدیریت بودجه و منابع انسانی
  • استراتژیهای توسعه محصول
  • تصمیم گیری بر مبنای داده ،‌تحلیل داده و استفاده از پایتون
  • مدیرت کسب و کار و کارآفرینی...

را می آموزیم.

هزینه این دوره  18000000 تومان می باشد که برای اعضای لایتک با تخفیف 4000000 تومان در نظر گرفته شده است .

همچنین این دوره به صورت کارگاهی با حضور فعالین صنعت و متخصین با تجربه برگذار خواهد شد.

تجربه واقعی در پروژه های عملی و تعریف پروژه‌های گروهی و نتیجه محور، شما را به مرحله بعد در مسیر شغلی تان خواهد برد.

برای رفع دغدغه نتورک و ایجاد تعامل سازنده در شبکه متخصین، این برنامه آموزشی شامل‌ پذیرایی میان وعده و نهار است. امیدواریم تجربه آموزشی بی نظیری داشته باشید.