ما را دنبال کنید:
image

دوره ITIL 4 Foundation

آنچه یاد خواهید گرفت

  • درک مفاهیم کلیدی مدیریت خدمات ITIL
  • درک چگونه اصول راهنما ITIL می تواند به سازمان کمک کند تا مدیریت خدمات ITIL را اتخاذ و تطبیق دهد.
  • درک چهار بعد مدیریت خدمات ITIL
  • درک هدف و اجزای سیستم ارزش خدمات ITIL و فعالیت های زنجیره ارزش خدمات و نحوه اتصال آنها
  • درک مفاهیم کلیدی بهبود مستمر
  • یادگیری روش های مختلف ITIL و نحوه مشارکت آنها در فعالیت های زنجیره ارزش

Course Outline

Course Introduction

  • Course Overview
  • Course Learning Objectives
  • Course Structure
  • Course Agenda
  • Introduction to IT Service Management in the Modern World
  • Introduction to ITIL 4
  • Case Study: Axle Car Hire
  • Case Study: The CIOs Vision for Axle

Service Management: Key Concepts

  • Value and Value Co-Creation
  • Value: Service, Products, and Resources
  • Service Relationships
  • Value: Outcomes, Costs, and Risks

The Guiding Principles

  • The Seven Guiding Principles
  • Applying the Guiding Principles

The Four Dimensions of Service Management

  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Partners and Suppliers
  • Value Streams and Processes
  • External Factors and Pestle Model

Service Value System

  • Overview of Service Value System
  • Overview of the Service Value Chain

Continual Improvement

  • Introduction to Continual Improvement
  • The Continual Improvement Model
  • Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles

Overview of ITIL Practices

  • Purpose of ITIL Practices
  • The Continual Improvement Practice
  • The Change Control Practice
  • The Incident Management Practice
  • The Problem Management Practice
  • The Service Request Management Practice
  • The Service Desk Practice
  • The Service Level Management Practice

پیش نیاز

• داشتن سابقه کار پایه در خدمات فناوری اطلاعات • آگاهی ITIL ترجیح داده می شود • درک اولیه از محیط IT

مخاطبان دوره

•   مدیر پروژه فناوری اطلاعات

•   کارشناس پشتیبانی IT

•   کارشناس شبکه IT

توانایی پس ازگذراندن دوره

 

I TIL که مخفف Information Technology Infrastructure Library است به معنای کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات می‌باشد و به مجموعه‌ای از شیوه‌های دقیق برای فعالیت‌هایی در زمینه فناوری اطلاعات نظیر مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) و مدیریت دارایی فناوری اطلاعات (ITAM) دلالت دارد. این مجموعه بر همراستایی خدمات فناوری اطلاعات با نیازهای کسب‌وکارها تمرکز دارد و یادگیری آن برای افراد دخیل در این زمینه، بسیار حیاتی است.

ITIL فرآیندها، رویه‌ها، وظایف و چک‌لیست‌هایی را توصیف می‌کند که نه مختص سازمان هستند و نه خاص فناوری، اما می‌توانند توسط سازمان‌ها در جهت ایجاد استراتژی، ارائه ارزش و حفظ حداقل سطح شایستگی اعمال شوند. ITIL به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا یک پروژه طبق برنامه‌ریزی انجام شود.