ما را دنبال کنید:

چرا دوره‌های لينوكس را در لايتك بگذرونم؟

امروزه همه ما به دنبال یک شغل مناسب با درآمد بالا هستیم. برای این کار هم سعی می‌کنیم تا مهارت‌های خود را توسعه دهیم و پس از اینکه مهارتهای کاربردی و حرفه ای خود را ارتقا دادیم به سمت کار مورد علاقه خود خیز بر میداریم. در این بین قطعا باید هزینه‌های مالی و زمانی زیادی را نیز صرف کنیم. پس بهتر آن است که بیش از اینکه مسیر را اشتباه انتخاب کنیم با چالشهای پیش روی آن آشنا شویم.

اما چرا لینوکس؟

اگر در اینترنت با موضوع سیستم عامل لینوکس جستجو کنید با مطالب زیادی در خصوص مقایسه سیستم های عامل، مزایا و معایب و... روبرو می شوید. قطعا مقایسه این مزایا و معایب می‌تواند دید خوبی به شما دهد اما در این مقاله سعی داریم تا از بعد کسب و کار و شغلی و درآمدی به این موضوع بپردازیم.

نکته مهم این است که در حال حاضر بسیار از سازمان‌ها و شرکت‌ها دارای سرورهایی با ارائه خدمات الکترونیکی هستند که اگر جستجو کنید مشاهده خواهید کرد که بیش از 90 درصد سیستم عامل این سرورها، لینوکس است البته این موضوع هم در سرورهای داخل و هم در سرورهای خارج از کشور صدق می‌کند. در این بین با انبوه زیادی از سرورهای لینوکسی مواجه هستیم که نیاز به فردی متخصص برای راهبری و نگهداری آن دارند. بنابراین تعداد کارشناسان لینوکس مورد نیاز زیاد است اما متخصص آن کم است. لذا اگر به دنبال شغلی با درآمد  بالا و فرصت شغلی بالا هستید لینوکس میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

برای یادگیری لینوکس از کجا شروع کنیم؟

شاید بهتر است بدانید لینوکس دارای توزیع‌های مختلفی است که هر توزیع لینوکس برای یک کاربرد خاص توسط گروهی از کاربران حرفه‌ای لینوکس آماده و ارائه شده است. اما از آنجایی که تقریبا هسته یا kernel اصلی تمامی این توزیعها یکسان است لذا نگران یادگیری نسخه یا توزیعی از لینوکس نباشید.

در دنیا چند مدرک معتبر و استاندارد وجود دارد از جمله LPI و ردهت که احتمالا نام این دو استاندارد و مدرک زیاد به گوشتان خورده است. مدارک ردهت مدارک کاملا حرفه ای هستند توسط شرکت ردهت که نام یکی از توزیع‌های لینوکس در سطح Enterprise است ارائه می‌گردد. LPI نیز مدرک دیگری از لینوکس است که توسط موسسه LPI ارائه شده است. برای شروع به کار با لینوکس پیشنهاد می‌شود که از دوره لینوکس مقدماتی lpic-1 شروع کنیم.

مسیر یادگیری دوره  لینوکس چگونه است؟

بگذارید کمی واقع بین باشیم. اینکه تنها تعدادی دوره را بگذرانیم و بدون کار و تمرین در آن دوره متخصص شویم و بلافاصله وارد بازار کار شویم توهمی بیش نیست اما هر کاری مقدمه و اصولی دارد که در این زمینه نیز یادگیری، مقدمه اولیه است.

مسیری که برای دوره‌های لینوکس در لایتک بر اساس استاندارد LPI لحاظ شده است به ترتیب عبارتند از:

 

چقدر زمان برای یادگیری لینوکس باید سپری کنیم؟

  همانطور که بیان شد برای اینکه بتوانیم به عنوان راهبر سیستم عامل لینوکس وارد بازار کار شویم باید حداقل دوره‌های LPIC-1 و LPIC-2 را بگذرانیم و در کنار آن به تمرین و انجام حتی دوره کار آموزی در یکی از مراکز بپردازیم .

برای یادگیری حداقل مباحث در دوره‌های LPIC-1 و LPIC-2 به 120 ساعت آموزش در کلاس حضوری یا غیر حضوری نیاز داریم. البته که تجربه نشان می‌دهد که حضور دریکی از مراکزی که دارای سرورهای لینوکسی هستند به عنوان کارآموز در پیشرفت و ارتقا سطح عملی نقش بسزائی ایفا می‌کند.

حال به سوال اصلی باز می‌گردیم :

چرا دوره‌های لينوكس را در لايتك بگذرونم؟
لایتک به عنوان یک از مراکز معتبر در ارائه آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای از چندین سال قبل اقدام به ارائه دوره‌های آموزشی لینوکس نموده است. شاید در برهه‌ای از زمان تنها مجموعه‌ای که به ارائه آموزش‌های لینوکس در کشور می‌پرداخت تنها لایتک بود و سایر موسسات و مجموعه ها پس از آن اقدام به برگزاری این دوره ها کرده‌اند.

مدرس و رئیس دپارتمان لینوکس و متن باز لایتک، جناب آقای مهندس حاجی غلامعلی به عنوان یکی از اساتید محبوب و ویژه در زمینه سیستم عامل لینوکس به ارائه آموزش‌های لازم در کنار سایر اساتید همچون آقای مهندس مهدوی فر میپردازند.

دوره‌های لینوکس لایتک ویژگی‌های خاصی همراه با روش‌های تدریس ویژه را دارد که در ذیل به نمونه ای از آنها اشاره می‌شود تا لایتک و اساتید آن از اینکه دانشجو تمام مطالب را آموزش دیده و آماده حضور در بازار کار است اطمینان حاصل کنند.

  • پیش از شروع دوره استاد با ارسال ایمیل از دانشجویان می‌خواهد تا به سوالاتی برای تعیین سطح پاسخ دهند- این کار برای یکدست شدن کلاس و افزایش اثربخشی دوره انجام می‌شود.
  • مدرس و دستیاران دوره نیم الی یک ساعت زودتر در کلاس برای آماده سازی کلاس و نیز پاسخ به سوالات احتمالی حضور دارند.
  • به هر کاربر یک  Userid  اختصاص داده میشود و تمام فرمانها و دستورات وارد شده توسط کاربر به یک پایگاه داده منتقل و پس از پایان کلاس توسط دستیاران کنترل شده و در جلسات بعدی در کلاس به تحلیل فرمان‌های نادرست پرداخته می‌شود.
  • کلاس‌های آقای حاج غلامعلی توسط دو دستیار حرفه‌ای اداره میشود.
  • مطالبی که قرار است در جلسه بعد تدریس شود از دو طریق ایمیل و تلگرام به کاربران ارسال میشود.
  • تمرینات و پروژه‌ها نیز قبل از شروع جلسه آتی به کاربران ارسال می‌گردد.
  • مثالها و مطالب مرتبط از طریق ایمیل به کاربران ارسال میشود.
  • برای تمامی مطالب قابل، ارائه اسلایدهای آموزشی آماده شده است که پیشتر برای کاربران ارسال میشود.
  • تمامی مثال ها، کاربردی بوده و کاربرد آن در پروژه ها نیز ذکر میگردد.

در مجموع کلاس به گونه ای مدیریت میشودکه علاوه بر انجام تمام دستورات و فرمان‌ها به صورت پروژه ای عملی، دانشجویان احساس خستگی نکنند و راندمان کلاس از سطح بالایی برخوردار باشد.

معرفی استاد دوره :

مهندس جلال حاجی غلامعلی، مدیر دپارتمان لینوکس و متن باز لایتک

مدارک

  • کارشناسی نرم افزار دانشگاه صنعتی شریف
  • کارشناسی ارشد نرم افرار آمریکا دانشگاه آریزونا

دوره‌ها

  • لینوکس مقدماتی (LPIC-1)
  • لینوکس پیشرفته (LPIC-2)
  • برنامه نویسی شل اسکریپت

تجربیات حرفه‌ای شاخص اخیر

  • مشاور ارشد پروژه توزیع ملی لینوکس Xamin
  • مشاور ارشد امنیت و IT بسیاری از سازمان‌ها
  • سال‌ها تدریس سیستم عامل / زبان اسمبلر
  • برنامه‌سازی پیشرفته در دانشگاه ها

 

ظرفیت دوره‌ها  محدود است، بنابراین برای حضور در دوره‌ها جزو اولین نفراتی باشید که ثبت‌نام می کنید.

فرصت را از دست ندهید...

برای جزئیات بیشتر دوره‌های لینوکس کلیک کنید.

 

اگر هنوز در ثبت‌نام دوره‌ها و قدم گذاشتن در دنیای لینوکس مردد هستید، همین حالا با لایتک تماس بگیرید و یک وقت مشاوره کاملا رایگان هماهنگ کنید.

متفاوت آموزش ببینید. (لایتک)

همین حالا با ما تماس بگیرید و ثبت‌نام خود را قطعی کنید.