ما را دنبال کنید:

رابط کاربری و تجربه کاربری به چه معناست؟

رابط کاربری

رابط کاربری یا User Interface که به اصطلاح به آن UI می‌گویند، قسمتی از دستگاه است که کاربر مشاهده و لمس می‌کند. یک طراح رابط کاربری خوب و حرفه‌ای باید بتواند علاوه بر پیاده سازی درست  تجربه کاربری ، ارتباط مناسبی با کاربر برقرار کند.

برعکس تصور موجود، رابط کاربری فقط تمرکز بر زیبایی و طراحی نیست، بلکه ساده و قابل فهم کردن استفاده از یک پلتفرم برای کاربران نشان دهنده یک طراحی مناسب است.

طراحی رابط کاربری اهمیت زیادی دارد. طراحی خوب می‌تواند به رشد کسب و کار کمک بزرگی بکند.

تجربه کاربری

طراحان تجربه کاربری  روش های مختلفی را برای حل یک مشکل کاربر مورد بررسی قرار می دهند. مسئولیت اصلی یک طراح تجربه کاربری این است که اطمینان حاصل کند که محصول از یک مرحله به بعد منطقی جریان می یابد.

یکی از راه هایی که یک طراح تجربه کاربری می تواند این کار را انجام دهد این است که با انجام تست کاربر شخصی به مشاهده رفتار او بنشینند. با شناسایی مانع‌های کلامی و غیر کلامی، آنها را اصلاح و برای ایجاد «بهترین» تجربه کاربری تکرار می‌کند. یک پروژه خوب یک جریان ورودی لذت بخش برای یک کاربر جدید است.

نتیجه:

هدف از بیان این دو موضوع، آشنایی کلی شما با مفاهیم در حوزه طراحی هست تا در ادامه بتوانید بهتر این موضوعات را از هم جدا کنید.

در دوره طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری وبسایت، مقدماتی UI/UX Design،ما سعی میکنیم که مفاهیم بنیادین و اولیه را به شکل کاملاً اصولی و پایه‌ای با هم یاد بگیریم و شروع به طراحی کنیم. کم کم با نرم افزارها و امکانات مورد نیازشان آشنا میشویم و نحوه افزایش سرعت را با هم یاد میگیریم.

تنها فقط آشنایی کلی با طراحی در این مرحله کافی هست و نیازی به پیش نیاز خیلی قوی ای ندارید. مخاطبین این دوره هم تمامی علاقه‌مندان به حوزه طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری وبسایت هستند که در پایان این دوره قابلیت طراحی حرفه‌ای رابط کاربری و تجربه کاربری وب‌سایت از صفر تا صد و انجام پروژه‌های متفاوت در این حوزه را خواهید داشت.

نگارنده: محسن نجفی

 

مدرس دوره: مهندس محسن نجفی

مدارک:

کارشناسی مکانیک1394در دانشگاه شمال آمل
کارشناسی ارشد طراحی مکانیک ماهواره1396در دانشگاه علم و صنعت

دوره‌ها:

طراحی تجربه کاربری

تجربیات حرفه ایی شاخص اخیر:

  • طراح UI/UX دانرو از ۱۳۹۵ 
  • مشاور در حوزه IOT از ۱۳۹۵
  • تحلیل میکرواینترکشن از ۱۳۹۶
  • ترجمه کتاب طراحی تجربه کاربری، راهنمای اصولی برای مبتدیان ۱۳۹۶

 

اگر هنوز در انتخاب این دوره مردد هستید، کافیست همین الان با لایتک تماس بگیرید و یک وقت مشاوره رایگان هماهنگ کنید.

  1. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری وبسایت، مقدماتی- UI/UX Design

  2. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری نرم افزار، پیشرفته- UI/UX Design