ما را دنبال کنید:

با مسیر دوره های پایگاه های داده بیشتر آشنا شویم!

مفهوم پایگاه داده از دههٔ ۱۹۶۰ برای کاهش مشکلات فزاینده در طراحی، ساخت، و نگهداشت سیستم های اطلاعاتی (معمولاً با تعداد زیادی کاربرِ نهایی همزمان، و با تعداد زیادی دادهٔ مختلف) ایجاد شده‌ است. این مفهوم به همراه مفهوم سیستم‌های مدیریت پایگاه داده که دستکاری مؤثر و کارا به پایگاه داده‌ها را ممکن می‌کند رشد کرده‌است.

نگهداری داده های مورد نیاز و تبدیل آن به اطلاعات و دانش، همواره از نیازهای دنیای فناوری اطلاعات می باشد. در این راستا ما نیاز به بانک اطلاعاتی و سیستم مدیریت بانک اطاعاتی داریم. می توانیم در بانک های اطلاعاتی، داده هایی را که فراموش می کنیم ذخیره کنیم و در زمان مورد نیاز آنها را بازیابی کنیم.

مدیریت بانـک اطلاعات، عـامل اصلی کارکرد بانک اطلاعات است که وظیفه تعــریف ذخـیره کردن، بهنگام سازی و بازیابی داده ها را بر عهده دارد.

 یکی از برترین شرکت های تولید کننده بانک اطلاعاتی و سیستم های مدیریت بانک های اطلاعاتی اوراکل می باشد.
بارها و در رسانه‌های عمومی و حتی مستندات علمی با این موضوع مواجه می‌شویم که سازمانی با ابعاد مختلف پس از آنکه در مواجه با رخدادها و اتفاقات تاثیرگذار منفی بر روی بانک اطلاعات خود نتوانسته داده‌های سازمانی خود را حفظ کند، دچار نابودی و یا مشکلات بزرگی شده است.

 

مسیر پایگاه های داده:

  1. دوره آموزش حرفه ای ( Oracle Database (Administration Workshop I
  2. دوره آموزشی طراحی و پیاده سازی SQL Server

 

معرفی دوره Oracle Database:

اوراکل يک بانک اطلاعاتي رابطه‌اي و شيءگرا مي‌باشد که توسط شرکت اوراکل ارائه شده است. اين بانک اطلاعاتي قادر به نگهداري حجم بالايي از داده‌ها بوده، آنها را با سرعت زيادي ذخيره و بازيابي نموده و همچنين امکانات برنامه‌نويسي، پشتيبان‌گيري، امنيتي و... متنوعي را فراهم مي‌کند. اوراکل يک بانک اطلاعاتي توزيع شده است و مي‌تواند با سيستم‌عامل‌هاي مختلفي از قبيل ويندوز و يونيکس کار کند.

متخصصین اوراکل از مخاطبان این دوره خواهند بود.

 

معرفی دوره SQL Server:

در مدل رابطه‌ای داده‌ها، زبان ساختارمند پرسش‌ها یا اس کیو ال (Structured Query Language - SQL) زبانی است سطح بالا مبتنی بر زبان سطح پایین و ریاضی جبر رابطه‌ای که برای ایجاد، تغییر، و بازیابی داده‌ها و نیز عملیات بر روی آنها به‌کار می‌رود.

با شرکت در این دوره مهارت های فنی مورد نیاز جهت نوشتن انواع دستورات Transact – SQL و کوئری های مختلف در SQL Server را کسب خواهید کرد. این دوره پایه و پیش نیاز دوره های Database Administration ،Database Development و Business Intelligence می باشد.

طراحان پایگاه داده، توسعه دهندگان و مدیران پایگاه داده SQL Server در سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی نیز از مخاطبان این دوره خواهند بود.

 

لیست دوره های پایگاه های داده در لایتک:

دوره آموزش حرفه ای ( Oracle Database (Administration Workshop I

دوره آموزشی طراحی و پیاده سازی SQL Server