ما را دنبال کنید:

معرفی دوره برنامه نویسی C++

زبان c++ یکی از سریع ترین و قدرتمند ترین زبانهای دنیاست. بسیاری از مفاهیم برنامه نویسی به صورت کاملا شفاف در این زبان قابل دسترسی است، مفاهیمی که پایه و اساس بسیاری از زبان های دیگر است. بنابراین با یادگیری مقدماتی این زبان، مفاهیم پایه ای لازم برای برنامه نویسی به زبانهای بسیاری از جمله C#، JAVA، JavaScript, GO, Python و ... را فرا می‌گیرید. 

در اصل می توان گفت که زبان برنامه نویسی C++ مادر زبانهای برنامه نویسی محسوب می شود و برای ورود به دنیای جذاب برنامه نویسی لازم است تا این زبان توسط دانش پذیران عزیز فراگرفته شود.

c++  توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ ریاضیدان دانمارکی در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs)، برای بهبود زبان سی و بر مبنای آن ساخته شد و آن را C با کلاس (C With Classes) نام‌گذاری نمود. در سال ۱۹۸۳ به c++ تغییر نام داد. توسعه با اضافه نمودن کلاس‌ها و ویژگی‌های دیگری مانند توابع مجازی، سربارگزاری عملگرها، وراثت چندگانه، قالب توابع، و پردازش استثناءانجام شد. این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۹۸ تحت نام ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۱۹۹۸ استاندارد شد. نسخهٔ فعلی استاندارد این زبان ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۲۰۱۴ است.

شاید بد نباشد که اطلاعات جامع و کاملی از این ربان برنامه نویسی به دست آورید:

برای این منظور به آدرس صفحه ویکی پدیای این زبان برنامه نویسی مراجعه نمایید.

فیلم معرفی این دوره را نیز اینجا مشاهده نمایید.