ما را دنبال کنید:
image

کارگاه _ مشاوره ایجاد ساختار بازاریابی و افزایش فروش

آنچه یاد خواهید گرفت

1. طراحی عملی ایجاد ساختارهای فروش و بازاریابی از طریق OKR

مدت زمان: 7 ساعت

در این کارگاه، از آمیخته بازاریابی Save برای جذب مشتری، بازگشت مشتری، نگهداشت و ایجاد وفاداری در مشتری استفاده می شود.

  • جذب مشتری
  • فروش (سگمنت بندی، تحلیل داده ها و ایجاد سرنخ، برقراری ارتباط، تکنیک های فروش، اسکریپت و پیام های فروش، فرآیندهای فروش، نحوه ارتباط با مشتریان)
  • ایجاد راه حل برای مشتریان غیرفعال، مشتریان فعال، مشتریان قدیمی و ایجاد مشتریان جدید)
  • ایجاد دسترسی به مخاطبان (نحوه ایجاد بانک اطلاعاتی، ایجاد اهداف ماهانه، ایجاد چالش های ماهانه، ایجاد خلاقیت در فروش، تحلیل بازار رقبا، تحلیل رفتار مشتریان، بررسی سفر تصمیم گیری مشتری)
  • ایجاد ارزش (برای طیف های مختلف مشتریان، ایجاد نیازمندیها و نحوه ایجاد ارزش)
  • آموزش و تبلیغات (ایجاد KPIs، روشهای مختلف تبلیغات و ...)
  • بازگشت مشتری (برنامه ریزی، تست، اجرا)
  • نگهداشت مشتری (برنامه ریزی، نحوه اجرا، تست، آنالیز و تحلیل)
  • وفاداری مشتری (برنامه ریزی، اجرا)

2. کارگاه افزایش فروش با شناخت بیشتر از تیپ های مختلف شخصیتی مشتری

مدت زمان کارگاه: 7 ساعت

طبیعی است که هر فردی شخصیت خاصی دارد و نحوه برقراری ارتباط و تعامل با افراد متفاوت است و بنابراین شخصیت‌های متفاوتی در قالب مشتریان ظاهر می شوند. مشتری احتمالی شما شخصیت و رفتار متفاوتی با دیگران دارد، چنین فرضی یک امر عادی در سیاست‌های مدیریت امور مشتریان و حمایت و هدایت مشتریان برای رفع نیازهای آنهاست. شخصیت شناسی در فروش اهمیت بسیار زیادی دارد که متاسفانه گاهی نادیده گرفته می‌شود.

پس در چنین مواردی داشتن یک برخورد ثابت و کلی با مشتری‌هایی که شخصیت‌های متفاوتی دارند منجر به تجربه‌ای ناموفق و ناخوشایند برای هر دو طرف می‌شود. بر همین اساس مطالعات نشان می‌دهند 33درصد از مشتریان وقتی یک تجربه ناخوشانید اینچنینی داشته باشند دیگر از آن شرکت کالا یا خدمات تهیه نمی‌کنند.

با شرکت در این کارگاه، به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • شخصیت شناسی مشتری چیست؟
  • تأثیر شخصیت شناسی در فروش به چه صورت است؟
  • چگونه می‌توان در حوزه کاری خود بهتر از سایر رقبا عمل کرد؟
  • کدام تیپ شخصیتی بهتر می فروشد؟
  • چگونه می‌توان با افراد دارای تیپ های شخصیتی مختلف ارتباط برقرار کرد؟
  • از چه مرحله‌ای می‌توانیم شخصیت مشتری را بشناسیم؟
  • انواع تیپ‌های شخصیتی مشتریان قبل از خرید کدام است؟

سرفصل ها:

  • شناسایی 15 گونه انرژی شخصیتی در افراد مختلف
  • شناخت علایق و سلایق مخاطب/مشتری براساس تیپ شخصیتی
  • نحوه ارائه خدمات یا محصولات براساس شناخت از تیپ شخصیتی
  • تکنیک های فروش براساس تیپ های شخصیتی مخاطب
  • استراتژیهای متقاعدسازی افراد برای خرید
  • انرژیها و تیپ های شخصیتی که در تیم فروش باید ارتقا یابد
  • کلیات زبان بدن برای ارتباط موثر با مخاطب
  • شناخت زبان بدن مخاطب
  • ارتباط موثر در تماس های غیرحضوری
  • راه های هوشمندانه برای پاسخ به درخواست مخاطب یا مشتری ناراضی
  • نکات آماری افزایش فروش برای نیروهای فروش (سرنخ، ایمیل، تماس، فروش ارجاعی، دهان به دهان و ...)

3. مشاوره تخصصی فروش و بازاریابی B2C، B2B، B2G مرتبط با کسب و کار شما

مدت زمان: 7 ساعت

در این 7 ساعت باتوجه به موارد ارائه شده، به صورت اختصاصی مشاوره های لازم در خصوص فرآیندهای طراحی شده ویژه کسب و کار شما ارائه شده و بررسی های لازم صورت می پذیرد.

در این حالت، اصلاحات لازم انجام می شود، تست های مربوط صورت می گیرد و آنالیز و تحلیل های اولیه برای انجام درست فعالیتها انجام می شود.

پیش نیاز

دانش و مهارت استفاده از کامپیوتر و اینترنت

مخاطبان دوره

  • مدیران عامل
  • مدیران فروش و مارکتینگ
  • مدیران اجرایی
  • سایر افرادی که در فروش کسب و کار شما نقش دارند.

توانایی پس ازگذراندن دوره

در این کارگاه-مشاوره یاد می‌گیریم که ساختارهای فروش و بازاریابی را چگونه ایجاد کنیم، بهبود ببخشیم، تحلیل و آنالیز کنیم و بجای آنکه با همه مشتریانمان یک جور رفتار کنیم، رفتار متناسب با مشتریان را پیش بگیریم تا تحولی در اعتبار و شهرت ایجاد کنیم. علاوه بر آن، ساختارهای فروش و بازاریابی کسب و کار خود را یکبار به طور کامل مرور می کنیم و بهبودهای لازم را به صورت عملی اعمال خواهیم کرد.

این برنامه کارگاه-مشاوره شامل سه بخش ذیل است که هر بخش در 7 ساعت برگزار می شود:

  • طراحی عملی ایجاد ساختارهای فروش و بازاریابی از طریق OKR
  • کارگاه افزایش فروش با شناخت بیشتر از تیپ های مختلف شخصیتی مشتری
  • مشاوره تخصصی فروش و بازاریابی B2C، B2B، B2G مرتبط با کسب و کار شما

یکی از دغدغه‌های اصلی شرکتهای مختلف، بازارسازی، فروش و بازاریابی است و اینکه به درستی بررسی شود که آیا فرآیندها به درستی انجام می شوند و اگر اتفاقی نمی افتد با وجود حضور افراد و تیمهای تخصصی چه دلایلی وجود دارد و چگونه می توان شاخص های اصلی را در این خصوص متوجه شد و برای آنها به درستی برنامه ریزی کرد.

لایفتک به عنوان یکی از استارتاپ های زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در یک برنامه کارگاه-مشاوره ضمن ارائه خدمات آموزشی تجربی، همراه با اعضای تیم های مارکتینگ و فروش، ساختارهای لازم را ایجاد، بررسی و بهبود می بخشد و در کنار آن مشاوره های لازم را نیز ارائه می دهد.